Forum witam i załamana awaria tm 5

Rozszerz wyszukiwanie
Filtry

  • Aktywność
  • Data

Anuluj
Wyników na stronę:
101 odpowiedzi | Ostatni wpis

@kasikw jeżeli coś niepokojącego dzieje się z urządzeniem, zawsze niezwłocznie należy zgłosić to do serwisu. Mam nadzieję, że usterka zostanie szybko usunięta Smile

Pozdrawiam Mixi


Witajcie.
Jestem użytkownikiem TM5 od podajże 16 lub 17 misięcy. No i zaczęło się... Zaczął szwankować potencjometr. Nie jestem w stanie ustawić precyzyjnie ani czasu ani obrotów czy też temperatury. Dodatkowo często wyskakuje mi komunikat silnik się zatrzymał i łopatki się otwierają... Masakra jakaś. Zamówiłam kuriera i po dwóch dniach przyjechał Pan i zabrał urządzenie. Obawiam się, że kupiłam bardzo drogi chłam Aw


Thermomix TM 5 to porażka.
Pierwszy raz zepsuł się po 2 tyg.Z naprawy wracał zepsuty .Trwało to ok. 2 miesięcy.
Dostałam nowy.Po 2 latach jest zepsuty!!!.Koszty serwisu i wysyłki to ok. 170 zł.a gdzie reszta?
Stanowczo odradzam zakup tego urządzenia. Nie jest wart tych pieniędzy.
Ciągle się zawieszał i psuł.


Wydaje mi się, że nie masz racji.
Nie tak skutkuje ustawa. Sprzętu nie wysyłasz do zadnego serwisu tylko do SPRZEDAWCY!
I u niego ządasz reklamacji i powołujesz się na konkretny paragraf Ustawy...
Dodatkowo wysyłasz mu sprzęt na jego koszt.
I przy drugiej naprawie SKUTECZNIE żądasz zwrotu kwoty zakupu. Rodzaj wady, usterki nie ma tutaj znaczenia. W Ustawie nic na ten temat nie jest napisane.
To o czym mówisz, to sposób realizacji napraw gwarancyjnych. A to dwie różne rzeczy.
Warto wiedzieć jakie my konsumenci mamy prawa:
https://prokonsumencki.pl/blog/reklamacja-towaru-przez-konsumenta-przed-i-po-25-grudnia-2014-roku-czyli-co-zmieni-nowa-ustawa-o-prawach-konsumenta/


GusGus wrote:

Czy ktoś z osób mających problemy z TM5 nie próbował go zareklamować u sprzedawcy na mocy Ustawy a nie gwarancji? Czytam, że niektórym osobom po naprawie znowu TM nie działał prawidłowo.

Wtedy, przy drugiej reklamacji macie prawo zażądać zwrotu gotówki lub wymiany na nowy sprzęt.

Może warto skorzystać z tej możliwości?

Witam, nasz sprzęt trafił pierwszy raz do serwisu z zaciętym kablem zasialającym. Banalna wada i pobyt w serwisie skutkował lawiną usterek...dwukrotnie sprzęt wrócił zesputy z serwisu!!! Na mocy ustawy to za przeproszeniem kazali mi się pocałować w d...bo nie mają obowiązku wymiany jeśli naprawa wymaga mniejszych nakładów kosztów niż sama wymiana. Mam w rodzinie prawników i potwierdzili że działają zgodnie z prawem...a teraz jeszcze rok gwarancji i strach pomyśleć co jeszcze pierdzielnie. Lubię ten sprzęt, naprawdę ale nikomu go już nie rekomenduje.


Jak się dowiesz, to napisz na forum co to było i ile naprawa kosztowała.

W necie znalazłem taki filmik. Może się okazać pomocny:

https://www.youtube.com/watch?v=V5eTmI62rBA


Awaria błąd c144 i c161 czy ktos sie orjetuje jaki koszy naprawy?


Czy ktoś z osób mających problemy z TM5 nie próbował go zareklamować u sprzedawcy na mocy Ustawy a nie gwarancji? Czytam, że niektórym osobom po naprawie znowu TM nie działał prawidłowo.
Wtedy, przy drugiej reklamacji macie prawo zażądać zwrotu gotówki lub wymiany na nowy sprzęt.
Może warto skorzystać z tej możliwości?
Mój na szczeście działa O.K. i oby jak najdłużej, ale jak mam w domu jakieś awarie sprzętu to zawsze w ten spsób reklamuję wady. To dużo korzystniejsze rozwiązania dla nas klientów niż gwarancja.


Ja mam tm 5, od 2,5 roku drugi raz sie rozwalil, nikomu go nie polece...serwis pogwarancyjny sobie liczy jak za zboże.


Jeżeli komunikat nadal się pojawia, warto zgłosić to ponownie do serwisu -  http://thermomix.vorwerk.pl/uslugi/serwis-techniczny/. Można również skontaktować się ze swoim opiekunem Smile

 

Pozdrawiam Mixi


Witam,  mam thermomixa od 2 tyg.  z czego przez  tydzien przebywał w serwisie, bo pojawiał się komunikat  "C56 waga nie działa prawidłowo i została wyłączona. Proszę ponownie uruchomić urządzenie". Po powrocie z serwisu komunikat nadal się wyświetla. Przestawialam go już w różne miesjsca na blacie, bo myślałam, że blat jest krzywy, ale nic to nie dało...


A ja jestem zakochana w Theromixie . Mam teraz TM5 a swój poprzedni model TM31 oddałam córce, która tak jak i ja nie wyobraża już sobie życia bez tego wspaniałego , wszechstronnego urządzenia .

rudoslawa


Kasiu zwróć sie z tym problemem do swojego opiekuna który sprzedawał Tobie Thermomix 

i głowa do góry , masz przecież gwarancję.

Pozdroawiam :) 

rudoslawa


Witam, mam problem jestem posiadaczką termomixa od tygodnia i zdarza się że podczas gotowania termomix zaczyna puszczać i wyświetla się komunikat że silnik jest przeciazony i żeby sprawdzić czy nic nie blokuje. Na początku myślałam że  to może moja wina że produktów jest za dużo, jednak po pierwsze robię wszystko zgodnie z przepisami po drugie ostatnio taki komunikat pojawił się nawet przy ubijaniu śmietany lub gotowaniu na parze. Jestem rozczarowana.


Witam, mam problem jestem posiadaczką termomixa od tygodnia i zdarza się że podczas gotowania termomix zaczyna puszczać i wyświetla się komunikat że silnik jest przeciazony i żeby sprawdzić czy nic nie blokuje. Na początku myślałam że  to może moja wina że produktów jest za dużo, jednak po pierwsze robię wszystko zgodnie z przepisami po drugie ostatnio taki komunikat pojawił się nawet przy ubijaniu śmietany lub gotowaniu na parze. Jestem rozczarowana.


Ależ z Ciebie malkontentka! Podaj przykład tych profesjonalnych, tańszych  młynków z obrotami 26 tys.

Jeszcze nie do końca potrafisz wykorzystywać możliwości TM5. Robiąc surówki trzeba na początku wrzucać warzywa twardsze, na końcu te bardziej miękkie i nie będzie "papki". Znaczenie ma nie tylko ilość wrzucanych warzyw czy owoców. Wcale duże ilości nie gwarantują dobrego zmielenia. Ważny bardzo jest czas i szybkość obrotów. Tutaj jednak potrzebne jest doświadczenie. TM mają tę zaletę, że nie potrzeba do nich nadstawek, przystawek i innych dodatkowych akcesoriów zajmujących miejsce w szafkach kuchennych. Ma poza tym wbudowaną książkę i nośnki przepisów, które bardzo ułatwiają przygotowanie potraw.Będzie jeszcze najnowszy Cooking-key i to już najnowsza generacja. 

Jeżeli chodzi o wypaczoną uszczelkę, to problem zgłoś w ramach reklamacji, pewno wymienią pokrywę. Smile

GaBi

"Człowiek, który ciągle pędzi, może przegrać życie, bo w biegu nie ma czasu na myślenie"


Muszę się podzielić opinią o produkcie ponieważ im dłużej użytkuję tym początkowy efekt wow zmienia się w Eh... Uszczelka wypaczyła się i wszytsko co miksuje wylewa się spod rączek. Brakuje mi w nim (tm 5) jakiejś małej nastawki do mielenia małych rzeczy bo 1 jabłka dla dziecka nie utrze na puch, będą niezmisksowane resztki osadzały się pod nożami. Aby wszystko było dobrze zmielone należy wrzucić dużo "towaru", kolejna uwaga tyczy np. surówek, na dnie jest drobno zmielone gdy na górze są grube kawałki, i dużo wcale nie wrzucam tyle co dla 2 osób. Te ponad 10 tyś obrotów to też nie jest rewelacja ponieważ profesjonalne młynki osiągaja 26 tyś obrotów a są o 1/4 tańsze. Za tą cenę mogłoby być tyle samo. Generalnie nie jest źle ale wymagałabym więcej.Nie do końca produkt spełnił moje oczekiwania.


Witam, 

wczoraj próbowałam wielkrotnie... minoł dzien ... jestem ponownie na ostatnim etapie gotowania i znowu jest to samo bład. Najpier pojawia się C144 , po chwili udaje sie ruszyć i nie mija pare sekund C 161 bład się pojawia....

 

Chyba niema nad czym się zastanawiac trzeba zgłaszać się do serwisu... 


Czy po zresetowaniu urządzenia błąd nadal występuje?

Pozdrawiam Mixi


WItam,

Drugi raz gotowałam na parze... w historii posiadania tm5 ... i od razu bład  nie domykają się rączki a teraz wogóle się wyłącza...i resetuje.

 

;/


Wtam

Niestety ja też mam podobny problem podobno nie mam gwarancji gdyż teżzostala wipisana fa i twierdzą że jeśli na zamóieniu podałam NIP to muszę prowadzić działalność co nie jest prawdą i co jest bardzo łatwe do weryfikacji na CEIDG a poraz kolejny waga się psuje i samoczynnie pomimo nieczgo nie dokładania wzrasta lub opada ( nóżki czyste) koszt naprawy minimum 400 zł. Mimo że formularz wypełniany przy przedstawicielu który powinnien wiedzieć o takich rzeczach .


witam posiadam dwa urządzenia thermomix tm 31 i tm 5 niestety musze stwierdzic ze ten tm 5 to jakas porażka co chwile sie zawiesza, rączki juz byly wymieniane na gwarancji i teraz rozsypal sie potencjometr do ustawiania "wszystkiego" nie mozna precyzyjnie ustawić czasu ani temperatury. Niestety teoretycznie moje urzadzenie jest juz po gwarancji bo jest 14 miesiąc od zakupu a ze byla wystawiona faktura to firma sie wypiela na mnie dodam ze nie mialem innej mozliwości otrzymania termomixa jak otrzymanie faktury. wtajemniczeni wiedza o co chodzi. Cena wstępna za usunięcie usterki to 500 w zwyż taka informacje uzyskalem z serwisu. po przeczytaniu forum widze ze te urządzenia naprawde sie psuja za taka cene? mialem sprzedac ten tm 31 i zostawic tm 5 ale chyba bedzie odwrotnie.


Witam mam termomix od roku,  coraz częściej podczas gotowania kremu z warzyw przy etapie miksowania wyłącza się w trybie awaryjnym co się dzieje?  proszę o podpowiedź 


Agnieszko,

dziękujemy za informację.

Szum, który opisujesz dotyczy tylko i wyłącznie gotowania na parze i właściwie powinien być prawidłowym "objawem" (efekt wody uwalniającej się podczas gotowania na parze).

Czy mogłabyś nam przybliżyć, jaka to potrawa i czy finalnie udało Ci się ją przygotować?

Pozdrawiamy,

Zespół Przepisy Thermomix


Witam. Mam TM5. Mam problem. Przy gotowaniu na parze gdy temperatura dochodzi do 80 stopni tm zaczyna szumieć. Co to może być?


Witajcie,

szczerze mówiąc dziwią mnie posty dotyczące awaryjności urządzenia i czasu reklamacji.

W moim urządzeniu coś się stało z "chwytakami" do dzbanka. Zgłosiłam problem z poniedziałek, a już w środę był serwisant (z Wrocławia) i usunął awarię. Urządzenie nie było sprawne raptem 4 dni (w sobotę odmówiło "współpracy", a w środę rano awaria została usunięta). To była jedyna awaria, jak nam się przytrafiła, a urządzenie jest dość intensywnie eksploatowane od prawie roku.

 


Witam Termomix mam już rok czasu ,gotowanie na okrągło między czasie poszła gzalka w dzbanku co najgorsze to zaczyna pękać obudowa po prawej stronie termo.i znowu reklamacja.ale ułatwił mi życie tyle zdrowych dań człowiek przygotować może


Witaj mieczu,

odpowiedzieliśmy na Twoje poprzednie zgłoszenie, zamieszczone w sekcji "Różnice pomiędzy TM31 a TM5", jednak w dalszym ciągu nie poinformowałeś nas o szczegółach dotyczących zgłoszenia serwisowego.

Odnosząc się do Twojej informacji, chcielibyśmy jak najlepiej Tobie pomóc.

Prosimy o podanie szczegółów: czy mógłbyś wysłać do nas (do użytkownika Przepisowni: Przepisy Thermomix®) wiadomość prywatną z informacją o: numerze i dacie zgłoszenia oraz danych osobowych? Dzięki temu będziemy mogli ustalić status Twojej sprawy i poinformować Cię o wsparciu serwisowym.

Pozdrawiamy,

Zespół Przepisy Thermomix


Ja czekałem 3 tygodnie na kontakt po zgłoszeniu usterki i cisza musiałem interweniowac i traktuje sine nas klientówjak 5 koło u wozu spychologia baba co mi go sprzedala nie odpowiedziala na sms dopiero po moim telefonie poleciła mi dzwonic do Wrocławia, a Wrocław jak i cała reszta olali temat!. dając prawie 5000 za ustrojstwo oczekuje dobrej jakości i należytego serwisu gwarancyjnego. Ustrojstwa sa fajne ale kiepskiej jakości jak tu czyam ciągle coś nawala, starsze modele miałay lepsza jakość lepsze materialy. Nie polecam nikomu tego gara ani firmy jestem rozczarowany i zły że kupiłem to badziewie Zienkowicz


Dziekuje za podpowiedz Smile tak tez uczyniłam, dzwoniłam rowniez do przedstawicielki ktora sprzedała mi owe urzadzenie ale na jakakolwiek odpowiedz musze czekac do poniedziałku :( 

pozdrawiam.


Ines1984 napisz e-maila na adres: kontakt@vorwerk.pl i zadaj to pytanie. Nalepiej zapytać " u źródła". Mnie się wydaje, że serwis będziesz miała na miejscu, bo gwarancji udziela firma Vorwerk. Ale to tylko moje zdanie.

Pozdr. Ala                   Lepiej zaliczać się do niektórych niż do wszystkich


Witajcie.

Jestem użytkowniczka thermimixa od około miesiaca, dodam ze posiadam model TM5 zakupiony w Polsce. Byłam bardzo zadowolona wręcz zachwycona jego cudownymi umiejętnościami aż do dnia dzisiejszego czyli do czasu kiedy pojawił sie komunikat z błędem C150??!! I tu pojawia sie moj wielki problem a mianowicie w komunikacie widnieje informacja aby skontaktować sie z serwisem a ja natomiast przebywam poza granicami naszego kraju (holandia). Czy ktos moze miał juz podobna sytuacje i udało mu sie rozwiązać ten problem bez dodatkowego wysyłania urządzenia do Polski?? Czy istnieje mozliwosc zgłoszenia takiego problemu w innym kraju niz kraj w ktorym zakupiło sie urzadzenie??


Witam

Ja miałam podobny problem z moimi TM5, po około 2 miesiącach użytkowania, po użyciu varomy zaczął pojawiać się błąd C-144 (nie można zamknąć pokrywy naczynia miksującego). Wygląda to właśnie jakby podczas długiego gotowania pokrywa się wypaczała/rozszczelniała i łapki nie mogą jej już złapać! Gdy urządzenie całkowicie ostygnie (czasem godzina a czasem doba jest na to potrzebna) wszystko dalej normalnie działa, na zimno robi wszystko (aczkolwiek za każdym razem przy zamykaniu pokrywy jest dziwny trzeszczący dźwięk) ale przy gotowaniu w wysokiej temp od nowa nie łapie pokrywy...

Usterkę zgłosiłam do serwisu, wczoraj dokładnie w 14 dniu od zgłoszenia usterki przyjechał serwisant, powymieniał jakieś części w silniku, wymienił łapki chwytające misę na nowe, wgrał nowe oprogramowanie i działa! Mam nadzieje, że już na dobre:)

 


Witam

Ja miałam podobny problem z moimi TM5, po około 2 miesiącach użytkowania, po użyciu varomy zaczął pojawiać się błąd C-144 (nie można zamknąć pokrywy naczynia miksującego). Wygląda to właśnie jakby podczas długiego gotowania pokrywa się wypaczała/rozszczelniała i łapki nie mogą jej już złapać! Gdy urządzenie całkowicie ostygnie (czasem godzina a czasem doba jest na to potrzebna) wszystko dalej normalnie działa, na zimno robi wszystko (aczkolwiek za każdym razem przy zamykaniu pokrywy jest dziwny trzeszczący dźwięk) ale przy gotowaniu w wysokiej temp od nowa nie łapie pokrywy...

Usterkę zgłosiłam do serwisu, wczoraj dokładnie w 14 dniu od zgłoszenia usterki przyjechał serwisant, powymieniał jakieś części w silniku, wymienił łapki chwytające misę na nowe, wgrał nowe oprogramowanie i działa! Mam nadzieje, że już na dobre:)

 


Witam,

chciałam się zapytać czy ktoś doświadczył też problemu z błędem C 161 - stało się to na pokazie urządzenia podczas długiego ok. 2 godz. użytkowania TM5 - najpierw były robione soki, lody, a potem gotowana była zupa i danie z użyciem varomy. Pojawił się ten komunikat i nic już nie szło zrobić z urządzeniem. Urządzenie trafiło do serwisu. Przeszukałam fora zagraniczne i tam wiele osób pisze o tym problemie właśnie podczas długiego gotowania w wysokiej temp. Następuje jakieś rozszczelnienie pokrywy i łapki nie chcą zamknąć już misy. Przeraża mnie to i wydaje mi się, że jest to efektem tego, że TM5 jest tak naszpikowany elektroniką, która ma swoje zalety ale jak i widać wielkie wady. Szczerze to zakochałam się w tym urządzeniu i już miałam je kupić, a tu taka niespodzianka.....


Renee, może uchylisz rąbka tajemnicy i ujawnisz, które to części TM są produkowane w Chinach?

Zresztą, o niczym złym to by nie świadczyło. Wiele markowych produktów pochodzi z Chin, ale ich produkcja jest ścisle nadzorowana przez kapitał zagraniczny zlecający tę produkcję.  Bigsmile

GaBi

"Człowiek, który ciągle pędzi, może przegrać życie, bo w biegu nie ma czasu na myślenie"


Wiem że nie jest produkowany w Chinach. W Chinach produkują jedynie częsci.


Urzadzenie nie jest składane w Chinach . Kraje w których jest produkowany to Niemcy i Francja 

Pozdrawiam 


Tak, już jest naprawiony. Serwisant wymenił nieodpłatnie cały moduł u mnie w domu. Tylko ten czas, to czekanie całe 2 tygodnie to była prawdziwa udręka. Czekałam od 31 grudnia do 15 stycznia   Przecież przez ten czas można było tyle pichcić.......Teraz gotuję i mielę dalej.  Mój mąż, sceptyczny człowiek do tego typu nowinek pyta co dzisiaj "sieczkarnia" ugotuje.

Podejrzewam że przyczyną usterki było to, że moduł zrobiły małe chińskie rączki i po prostu trafiłam na felerny egzemplarz. Pozdrawiam serdecznie.


A jak ta historia skonczyła sie jest naprawiony!!


Witam serdecznie. Ja moją przygodę z Thermomixem TM 5 rozpoczęłam 6 wrzesnia 2014r i nawet sobie nie wyobrażacie jakie było moje zdziwienie kiedy dokładnie 30 grudnia ubiegłego roku po prostu się nie włączył. Miałam  robić likier na Sylwestra (Baleys) . Wyciągałam z kontaktu, latałam po całym domu z TM 5 żeby sprawdzić inne gniazdka. Nemo. Nic... W końcu dotarło do mnie że cos jest nie teges... Zgłosiłam do serwisu i po 14 (niestety!) dniach zadzwonił serwisant. Okazało się że padł cały moduł. Serwisant powiedział że te urzązenia niezwykle rzadko się psują (przynajmniej mówił o poprzednim wydaniu czyli TM 31 . Dodam tylko że mieszkam na podkarpaciu.


hej ja mam nowy thermomix 5 od prawie dwóch miesięcy jestem bardzo zadowolona ciągle coś pichce az tu nagle pewnego dnia po włączeniu pokazuje mi sie komunikat c-150 prosze skonsultowac sie z serwisem thermomix wyłacza sie automatycznie ,jestem załamana....!!! po tak krótkim użytkowaniu awaria.!!! 5 dni temu zgłosiłam awarie i czekam narazie bez odzewu mam nadzieje ze szybko problem zostanie rozwiązany bo przyzwyczaiłam sie do mojego pomocnika ale szczerze jestem rozczarowana ze sprzet za tyle pieniążkow i juz szwankuje ta  pełna elektronika ma swoje plusy ale tez i minusy mysle ze ta starsza wersia praktyczniejsza  i mniej awaryjna chyba ze my tak  zle trafiliśmy ,jestem ciekawa czy ktos tez miał taki problem i jak sprawa została załatwiona ja napewno napisze


właśnie że nic mi nie powiedzieli co było chodz pytałam

 


:) Fajnie, że tak szybko udało się usunąć usterkę ! :)

:) A udało Ci się dowiedzieć co to było ?

           :) Pozdrawiam


naprawiony usterka usunięta  Smile Cooking  1


Witaj Ilonko Smile trzeba cierpliwie poczekać na serwisanta,usterkę usunie na miejscu i po kłopocie Love Życzę Ci wytrwania, będzie dobrze Love

Pozdrawiam serdecznie Grażyna Love


Nie martw się. Serwis przyjeżdża szybko, załatwia sprawę na miejscu i możesz pichcić dalej,


WŁACZAŁM I WYŁACZAM RESETOWAŁAM I TAK DALEJ CAŁY CZAS SIĘ WYŁĄCZA 


Jeśli wysłałaś zgłoszenie to wkrótce przyjedzie do Ciebie serwisant i sprawdzi co się dzieje.

Możesz spróbować odłączyć urządzenie od zasilania, włączyć i spróbować uruchomić ponownie.

 

Pozdrawiam Mixi


Witam serdecznie mam tm 5 od dwóch tygodni coś się z nim dzieje cały czas mi się wyłacza resetuje nic nie mogę na nim zrobić wyskakuje mi kod c-160 wczasie pracy i jak chcę zacząć na przykład dziś niczego nie mogła nic zrobić już wszystkiego próbowałam zgłosiłam to już do fimy on mie może mi zepsuć bo bez niego to tak jak bez jednej ręki ratunku :((