Forum Pytania techniczne
Model 31 nie rusza silnik , na wyświetlaczu pojawia sie napisl error 23 jak zlikwodowac ten błąd?
Dzień dobry
ja od roku walczę z TM5. Wymieniłam już 3 dzbanki na nowe i teraz znowu na 4 pojawiła mi się rdzawy nalot na dzbanku. Z informacji zerwisu wiem, ze te dzbanki mają problem z utlenianiem się miedzi. Nie udzielono mi odpowiedzi czy to jest szkodliwe dla zdrowia czy nie. Teraz już 4 dzbanek raz użyłam i znowu to samo. Pomijajac kwestę, że nawet nie potrafią się popisać... A w nagrodę za stracony czas proponują mi ksiażkę kucharską. TM5 to przerost formy nad treścią. A firma Vorwerk to klasyczny sprzedawca, który nie ponosi odpowiedzialności za swój produkt.
Taką odpowiedz dostałam z serwisu gdy po 3 razie reklamowania tej samej wady zażądałam zwrotu kasy za urzadzenie (skoro wymienili midzbanki na nowe tzn., że jest problem):
Szanowna Pani,
uprzejmie informujemy, iż urządzenie przeszło pomyślnie wszystkie testy zgodności zalecane przez producenta, jest sprawne techniczne. W ramach przeprowadzonego sprawdzenia zostało wymienione naczynie miksujące.
Informujemy również, iż żądanie zwrotu środków wymagałoby nadmiernych kosztów z naszej strony, niewspółmiernych do rodzaju i stopnia zgłoszonych niezgodności. Określenie tego, czy dany środek jest niewspółmierny, czyli pociąga za sobą nieuzasadnione koszty, w sposób znaczący wyższe od kosztów drugiego, alternatywnego, powinno być obiektywne, czyli uwzględniać również interesy sprzedającego. Mając zatem na względzie, iż naprawa towaru w pełni usunie stwierdzone niezgodności, nie widzimy podstaw do zwrotu środków.
W załączeniu przesyłamy opinię serwisową naszych specjalistów. Sprawne technicznie urządzenie oczekuje na odbiór w naszym Autoryzowanym Serwisie Technicznym.
Vorwerk Polska oświadcza, że odmawia wzięcia udziału w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. Jednocześnie informujemy, że konsument może złożyć skargę do Administratora Kodeksu PSSB na zasadach określonych w kodeksie dobrych praktyk PSSB. Procedura rozpatrywania skarg przez Administratora Kodeksu PSSB jest opisana na stronie internetowej PSSB w zakładce „Tryb postępowania PSSB w sprawie skarg"
Zespół Obsługi Klienta
Vorwerk Polska Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.k.
Dział Obsługi Klienta / Contact Center
Thermomix
ul. Strzegomska 2-4
53-611 Wrocław
Tel. +48 71 78 07 200 dla klientów Vorwerk PolskaTel. +48 71 78 07 277 dla Przedstawicieli Handlowych
Fax +48 71 78 07 209
U mnie po pierwszym użyciu urządzenia (zagotowanie wody w temp varoma) pojawiły się na dnie misy kropki. Jedna ma już taki rdzawy kolor. Czy jest to wada urządzenia? Czy należy to zgłosić do serwisu? Czy można go dalej używać?
U mnie to samo po zaledwie dwóch dniach użytkowania.
Czy ktoś miał tak samo? Czy to wada, którą należy zgłosić do serwisu?
Cześć,
mam problem z misą. Thermomix mam od niedawna i troche się zaniepokoiłam zaniepokoiłam tym, że zaczęła zmieniać kolory po gotowaniu obiadów. Dokładniej to chodzi o dno. Raz zrobiło się tęczowe, a teraz niebieskie. Czy to jakaś wada?
Pozdrawiam.
Czy Ktoś z Państwa miał problem z wyświetlaczem - w trakcie gotowania wszystko zniknęło i dało się tylko obroty zmniejszyć żeby wyłączyć a wyświetlacz czarny ... to już drugi raz ...
Witam
mam pytanie wyświetlają mi się podczas długiego gotowania wyświetlają się dwa błędy na przemian C140 i c160 nie można potem pracowac trzeba czekać aż wystygnie
jaka może być przyczyna i jakie koszty naprawy- sprzęt już po gwarancji
Bromberek, czy błąd pojawia się wielokrotnie? Jeżeli tak, warto zgłosić to do naszego serwisu -> https://thermomix.vorwerk.pl/uslugi/formularz-zgloszenia-serwisowego/
Mam problem z błędem C 145 POjawił się i urządzenie nie działą
co zrobic?
"Doradca" (chyba pseudodoradzca!!!!!!!!!) ma moje telefony "w nosie"
Weronika,
jeżeli przypaliło Ci się naczynie, w takich przypadkach zalecamy stosowanie roztworu octowego i /lub mleczka do stali nierdzewnej. Przepis na roztwór octowy: 0,5 l wody, 1 miarka octu 10% i odrobina płynu do mycia naczyń. Proszę nastawić czas 20 min/temp. 50°C/obr. 1-2. Po zakończonym czasie proszę wyjąć naczynie z obudowy, roztwór zostawić w naczyniu na noc i rano starannie umyć naczynie.
Oczywiście jeśli powyższe wskazówki nie przyniopsą rezultatu , powinnaś wypełnić formularz na naszej stronie internetowej załączając zdjęcie opisanego przypalenia -> https://thermomix.vorwerk.pl/uslugi/formularz-zgloszenia-serwisowego/
Witam.
Jestem nowym posiadaczem TM5. Dostałem go na prezent razem z dodatkiem Cook key. Do tej pory miałem styczność z TM31.
Mam pytanie, jeśli nie jestem zainteresowany korzystaniem z cook key to czy można nowy, nierozpakowany cook oddać/odsprzedać? Jak jest z darmowym abonamentem 6 mies, gdy TM5 został zakupiony w kwietniu, ale rozpakowany kilka dni temu i cook nie został nigdzie zarejestrowany? Czy nowy nabywca ma 6 miesięcy abonamentu od momentu zakupu (kwiecień 2017) czy od daty aktywacji na stronie internetowej?
Drugie pytanie dotyczy nośników przepisów. Czy zakup używanego nośnika, który został zarejestrowany przez poprzedniego użytkownika, pozwala na korzystanie z przepisów w TM?
Pozdrawiam
Mój TM5 na szczęście pracuje bezproblemowo. Oby tak dalej.
Jednak gdybym miał jakieś z nim kłopoty, to zwrócił bym się do sprzedawcy z reklamacją na mocy Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży...
Czy ktoś już praktykował tą drogę w przypadku Thermomixa?
Jest o tyle lepsza od gwarancji, że w razie drugiej awarii w czasie dwóch lat od zakupu, możemy skutecznie zażądać zwrotu kwoty zakupu lub zamiany na nowy TM.
Podobnie jak poprzednim osobom pojawia mi się błąd c161, nawet pojawił się przy gotowaniu tej samej potrawy co atabe_s (karkówka po karnkonsku) ... dziś ponownie przy gotowaniu puree. Zgłaszam sprawę do serwisu, dobrze, że mam jeszcze gwarancję, jestem ciekawa jaki jest koszt naprawy pogwarancyjnej przy takiej usterce.
Oczywiście że wiemy o co chodzi. Faktura jest wystawiana każdemu klientowi, a różnica w gwarancji polega na tym, że jeśli ta faktura jest wystawiona na firmę i pozwala na odliczenie VATu a także obniżenie podatku dochodowego, to gwarancja jest 12-sto miesięczna.W pozostałych sytuacjach każda faktura wystawiona na finalnego użytkownika (poza działalnością gospodarczą) daje prawo do 24-sto cztero miesięcznej gwarancji. Kupując na fakturę na firmę od przedstawiciela wiedziałeś o tych zasadach. Taką sytuację uważam za niesłuszną, ale ustalone z góry i znane nam zasady trzeba respektować.
Pozdrawiam
Aneta,
błąd C161 wynika z nieprawidłowo działającego mechanizmu blokującego, jego wymiana sprawia, że błąd nie wystepuje ponownie.
Jego wymiana czyli co tak naprawdę zostało zrobione w moim sprzęcie?
Też tak miałam przy gotowaniu soku z porzeczki. Wysłałam maszynę do serwisu i wróciła już niby naprawiona po wymianie 'rączek'
Aneta,
błąd C161 wynika z nieprawidłowo działającego mechanizmu blokującego, jego wymiana sprawia, że błąd nie wystepuje ponownie.
Witam serdecznie.
Mam dosyc powazny problem. Kupilam niedawno TM5, okazalo sie ze osoby ktore maja rozrusznik serca nie moga uzywac TM5. Czy proble tkwi tylko nosniku przepisow? Czy moge bezpiecznie uzywac TM5? Czy lepszym rozwiazanie dla mnie byloby uzywanie TM31?
Prosze o odpowiedz. Dziekuje.
Iwona,
cytując instrukcję obsługi: Nośnik przepisów na Thermomix® TM5 oraz miejsce na urządzeniu, służące do podłączania nośnika, zawierają magnes. Osoby posiadające wszczepiony rozrusznik serca lub implantowanym kardiowerterem powinny zachować bezpieczny dystans.
Też tak miałam przy gotowaniu soku z porzeczki. Wysłałam maszynę do serwisu i wróciła już niby naprawiona po wymianie 'rączek'
Witam, ostatnio podczas gotowania wyskakuje mi błąd 161 i zdarza to sie kilkakrotnie, urządzenie nie chce pracować.
Ania,
jeśli błąd się powtarza należ wysłać zgłoszenie serwisowe: https://thermomix.vorwerk.pl/uslugi/formularz-zgloszenia-serwisowego/
Witam serdecznie.
Mam dosyc powazny problem. Kupilam niedawno TM5, okazalo sie ze osoby ktore maja rozrusznik serca nie moga uzywac TM5. Czy proble tkwi tylko nosniku przepisow? Czy moge bezpiecznie uzywac TM5? Czy lepszym rozwiazanie dla mnie byloby uzywanie TM31?
Prosze o odpowiedz. Dziekuje.
Witam, ostatnio podczas gotowania wyskakuje mi błąd 161 i zdarza to sie kilkakrotnie, urządzenie nie chce pracować.
Beka,
W takim przypadku należy wypełnić formularz ->
https://thermomix.vorwerk.pl/uslugi/formularz-zgloszenia-serwisowego/.
Model 31 nie rusza silnik , na wyświetlaczu pojawia sie napisl error 23 jak zlikwodowac ten błąd?
Model 31 nie rusza silnik , na wyświetlaczu pojawia sie napisl error 23 jak zlikwodowac ten błąd?
ellar,
obecnie nie ma możliwości wyciszenia urządzenia.
Witam,
czy może mi podpowiecie bo nie mogę znaleść - czy jest możliwość wyciszenia TM?
Pozdrawiam
Ella
Witam,
czy może mi podpowiecie bo nie mogę znaleść - czy jest możliwość wyciszenia TM?
Pozdrawiam
Ella
witam posiadam dwa urządzenia thermomix tm 31 i tm 5 niestety musze stwierdzic ze ten tm 5 to jakas porażka co chwile sie zawiesza, rączki juz byly wymieniane na gwarancji i teraz rozsypal sie potencjometr do ustawiania "wszystkiego" nie mozna precyzyjnie ustawić czasu ani temperatury. Niestety teoretycznie moje urzadzenie jest juz po gwarancji bo jest 14 miesiąc od zakupu a ze byla wystawiona faktura to firma sie wypiela na mnie dodam ze nie mialem innej mozliwości otrzymania termomixa jak otrzymanie faktury. wtajemniczeni wiedza o co chodzi. Cena wstępna za usunięcie usterki to 500 w zwyż taka informacje uzyskalem z serwisu. po przeczytaniu forum widze ze te urządzenia naprawde sie psuja za taka cene? mialem sprzedac ten tm 31 i zostawic tm 5 ale chyba bedzie odwrotnie.
Błąd 152 oznacza problem z silnikiem, prosze wysłać zgłoszenie serwisowe: https://thermomix.vorwerk.pl/uslugi/formularz-zgloszenia-serwisowego/
Witam.
Szukam i nie znalazłem, czy ktoś spotkał się może z błędem c 152 ? Urządzenie podczas pracy samo się restartuje?
Zauważyłem, że TM5 pokazuje temperaturę od 37C.
Przy robieniu parówek potrzebuję mierzyć temperaturę w granicach 0-10C.
Robię jakiś błąd, czy Thermomix po prostu ma wyłączony termometr poniżej 37C?
Witam. Mam taki problem wyskoczył mi ostatnio błąd C161 i wyłączyl sie thermomix, po kilku dniach nie mogłam wyciągnąc normalnie tylko trzeba było użyć do tego siły a jak wstawiam do korpusu to nie dochodzi do konca. Mieszkam za granicą i nie wiem czy serwis we Francji uwzgledni moj problem z umową z polski. Proszę o porade:)
Pozdrawiam;)
Błąd, o którym piszesz dotyczy mechanizmu blokującego, proszę skontaktuj się z francuskim serwisem, gwarancja na Thermomix, zakupiony w Polsce jest we Francji honorowana.
Wyślij maila z zapytaniem do firmy....
Witam. Mam taki problem wyskoczył mi ostatnio błąd C161 i wyłączyl sie thermomix, po kilku dniach nie mogłam wyciągnąc normalnie tylko trzeba było użyć do tego siły a jak wstawiam do korpusu to nie dochodzi do konca. Mieszkam za granicą i nie wiem czy serwis we Francji uwzgledni moj problem z umową z polski. Proszę o porade:)
Pozdrawiam;)
Witam Annabell
Przed ważeniem sprawdź jeszcze czy garnek jest dokładnie wciśnięty do TM (ja zauważyłam kilka razy że niby był włożony w TM a jak od góry docisłam naczynie to dopiero "siadł" tak jak powinien ....samą wagę sprawdzałam kilka razy i póki co to nie mam zastrzeżeń
Witam!
Dwa miesiące temu zakupiłam thermomix tm5 i zauważyłam że dzbanek od środka i na zewnątrz na wysokości noży ma takie małe wgniecenia jakbym mieliła kamienie. Mam pytanie czy to jest normalne?
czy powinam to reklamować?
Dzis zauwazylam to samo, gdy robilam czekoladowe ciasteczka. Moze to taki urok TM5.
Bede sprawdzac na kolejnych przepisach.
Witam, jakis czas temu zadalam pytanie odnosnie dzialania wagi, niestety nie dostalam odpowiedzi. Czy ktos tez tam ma ze waga wazy nie dokladnie? Za kazdym razem pokazuje 5, 10 g mniej lub wiecej, czy to raczej nie normalne. ? Moja waga za 10 euro wazy dokladniej. Dodam ze uzywam jej zawsze w stanie spoczynku garnka i nic sie o garnek nie opiera.
Dziękuje,
Pokrywa Varomy wymieniona na nową w ramach gwarancji
Pozdrawiam Paweł
Pawełkrk,
czy kontaktowałeś się z naszym serwisem?Prosimy wypełnij formularz zgłoszenia serwisowego i opisz sytuację, jaka ma miejsce.
Dziękujemy i pozostajemy w kontakcie.
Pozdrawiamy,
Witam wszystkich.
Po niecałym miesiącu użytkowania zauważyłem że pokrywa Varomy nie przylega dokładnie do kosza, zachowuje się jak kołyska. Czy ktoś też ma takie wrażenie?
Do Anna bell
Ja też tak mam że temperatura nie zawsze osiąga w ustawionym czasie przeże mnie wskazana temperaturę. Lepiej do działa gdy korzystam z nośnika.
obecnie używam starego(tm31) ale z racji zbliżających sie świat mam zamiar wymienic na nowszy model? Czy warto? Po przeczytaniu komentarzy jestem trochę przerażony awaryjnością?
barswi
jestem użytkownikiem nowego termo od prawie roku i uważam, że jest wart każdej zapłaconej przeze mnie złotówki. Wprawdzie raz mi "odmówił współpracy", ale zgłosiłam awarię i po dwóch dniach została usunięta przez serwisanta. Prawdopodobnie pierwsze egzemplarze miały za krótkie elementy do chwytaków do dzbanków. W kolejnych partiach zniwelowano ten błąd. Nic poza tym nam się nie wydarzyło, a dość intensywnie eksploatujemy tm.
Witam.
Moje pierwsze pytanie to czy to normalne ze Waga za kazdym razem pokazuje mi inna wage, od 5 do 10 g w ta czy w tamta. Zawsze najpierw odwzam na talerz, a potem wsypuje do tm i zawsze w tm jest mniej. Do tego kiedy dodaje sie ostroznie malymi porcjami to waga stoi w miejscu a taka mala podreczna za10 euro smiga bez zarzutow.
Moje drugie pytanie to czy wy kochani tez tak macie ze usawiacie czas na zagotowanie sie np wody zeby np ugotowac makaron to przez ten czas podany w termomixie woda w ogole nie zdazy sie zagotowac , a wskaznik temperatury nawet nie dochodzi do danej temperatury
Z gory dziekuje za odpowiedz -)
obecnie używam starego(tm31) ale z racji zbliżających sie świat mam zamiar wymienic na nowszy model? Czy warto? Po przeczytaniu komentarzy jestem trochę przerażony awaryjnością?
Zgłoś do serwisu
Witam, jestem tutaj nowa i mam problem z TM5-tak mi się przynajmniej wydaje. Robię zupy na podstawie czytnika Kulinarne Abc- za każdym razem przypala mi naczynie tak ze nie mogę odmyć. Myję zgodnie z zaleceniami w ksiązce. Czy to normalne? Czy w ramach gwarancji mozna wymienic miskę?
Witaj LukBak,
dziękujemy za informację.
Czy mógłbyś przybliżyć nam temat:1. Podczas przygotowywania którego przepisu ma miejsce opisana przez Ciebie sytuacja?2. Jak długo korzystasz z wysokich obrotów (jakich obrotów używasz)?3. Czy zanim urządzenie wyłączy się, pojawiają się na ekranie konkretne alerty?
Prosimy o dokładny opis zdarzeń, wówczas będziemy mogli ustosunkować się do Twojej sytuacji.
Pozdrawiamy,
Witam pieknie,
Jestem posiadaczem nowego TM5 od wrzesnia 2015 roku, od kilku tygodni mam z nim problemy, otoz na wysokich obrotach wylacza sie kompletnie, zdarzylo sie to ok 10 razy w ciagu miesiaca, dzisiaj Thermomix wylaczyl sie kompletnie, wylaczylem wtyczke na ok 30min, wlaczyl sie na minute i wylaczyl sie znowu, prosze o pomoc, sprzet za 5.000 nie powinien sie tak zachowywac w pierwszych miesiacach uzytkowania:(
Witam. Rączka ta do przenoszenia mam luźna z jednej strony co z tym zrobić idzie to jakoś wyciągnąć i wcisnąć od nowa?